neprihlásený návštevník | webfilter: vypnutý |

vyhľadaj  

zobraziť všetky fotografie týždňa
Limosella aquatica
autor: Majco Mokráň




pozvanka

prehľad všetkých fotografií


Plebeius sp. (modráčik (všetky neurčené))
Rod: Plebeius
Photo ID: 16036 z galérie motkovie národy
Autor:

Ladislav Racko   
Lokalita: Rajec-Šuja,
Dátum: 29.06.2008


1x


Vaše komentáre a názory k fotografii:
 
01. 07. 2008 - 11:04:44
zrejme to bude on, ale tuším že sa to píše Plebejus idas :-) Fotka pekná:-)
01. 07. 2008 - 12:22:25
..napísané je to správne, ale či je to on neviem, Heňo ti to lepšie zhodnotí..
01. 07. 2008 - 13:02:02
No to môže byť severský alebo vresoviskový.Podľa fotky sa to nedá na 100% určiť.
01. 07. 2008 - 13:35:34
Takže asi ostane len sp.:-(
03. 07. 2008 - 08:05:44
Asi zostane len sp., je to nejaký Plebeius, ale takto je neurčiteľný.
03. 07. 2008 - 17:56:19
Vytvoril som do atlasu polozku "modracik / Plebeius sp.". Casom sa nestratia fotky, ak by ich neurcenych bolo viac. Takto to mozete robit so vsetkymi druhmi. Vytvorit len rodove meno do atlasu s Sp. Tak ako to robim v atlase hub. (toto sa tyka adminov)
03. 07. 2008 - 18:30:28
..len tieto budú asi trvalo neurčiteľné..
04. 07. 2008 - 09:01:27
Nie asi, ale určite
04. 07. 2008 - 10:15:24
To je škoda.Čo treba cvaknúť aby sa dali rozlíšiť?Možno by bodol nejaký článoček o tom čo si u motkov všímať,tak ako pri hubách už zhruba vieme čo je dôležité zachytiť a čo si zapísať aby sa ľahšie určili.
04. 07. 2008 - 10:23:12
Nuž, jedine že by si mal röntgen a odfotil mu s ním pipíka .
Na stránkach mapovania pripravujeme niečo také napísať, ale čas bude na to až po sezóne.
04. 07. 2008 - 10:47:02
No tak motko-porno fotiť nebudem:-)))
04. 07. 2008 - 12:21:47
Je tu ešte jedna možnosť.otýľa odfotiť a potom odchytiť do sietky a lupou pozrieť kopulačné orgány.Jedného motka obetovať.Výsledok porovnať s literatúrou.Dobrá je kniha v nemeckom jazykuie Tagfalter Mitteleuropas-ostlicher Teil.F.Slamka.Osobne to nerobím,škoda motýlika,tak súhlasím s Braňovým Plebeius sp.Kto chce takto určovať musí byť perfekcionalista.Podobné je to aj s niektorými súmračníkmi.
04. 07. 2008 - 12:42:39
Určovanie motýľov podľa kopulačných orgánov je dnes bežná prax. Ak chce niekto robiť seriózny výskum, bez tohto sa jednoducho nezaobíde. Nestačí však odchytiť jeden kus, treba zobrať dostatočne veľkú reprezentatívnu vzorku. Preparácia kopulačných orgánov nie je nič zložité a naučí sa to každý. Je to ale časovo náročné a venuje sa tomu iba málo ľudí, čo je veľká škoda. Takto nám unikajú údaje o veľa druhoch motýľoch a vieme o ich rozšírení málo (napr. P. idas/argyrognomon, Lepiteda reali, Melitaea aurelia/britomartis Cupido alcetas/osiris Pyrgus sp. a takto by som mohol pokračovať ešte na niekoľkých riadkoch).
05. 07. 2008 - 10:59:32
Áno súhlasím.Táto metóda je naspoľahlivejšia.Ako si uviedol treba odchytiť viac motýľov,lebo na lokalitách sa môžu vyskytovať v rovnakom čase imága napr.idas i argyrognomon,čo nemusí tak byť a čo sa týka iných druhov boli by sme prekvapení keby sa našli alcetas a osiris a doposiaľ sme o nich ani nevedeli.Myslím,že kto chce mapovať bez tejto metody sa nezaobíde.
20. 10. 2008 - 21:35:41
Po pečlivém uvážení se jedná na 98% o samce modráska černolemého (Plebeius argus) motýl na této fotografii má typické znaky.
20. 10. 2008 - 21:53:22
Ja teda nevidím tibiálny tŕň ani nič iné, čoho by sa dalo chytiť. Z čoho vychádza tých 98%?
20. 10. 2008 - 23:55:55
Neumím rozdíl mezi těmito druhy slovně popsat, chce to jedině hodně porovnávat. Byl jsem třeba v květnu letošního roku na PR Rovné hoře v ČR, kde jsem měl možnost pozorovat tyto dva druhy (Plebeius argus, Plebeius argyrognomon/idas). Motýl na fotce je ukázkový P. argus, takových bylo na PR Rovná hora drtivá většina. Neumím podat jasný důkaz o rozdílu, je to jen čistě můj názor.
21. 10. 2008 - 09:26:39
Hm, toto je ale vždy iba odhad, pri ktorom by som si netrúfol dávať takéto percentá. Súhlasím, že sa to najviac podobá na argusa, ale ruku by som za to do ohňa nedal. Mám dlhoročené skúsenosti s týmito druhmi a viem, že rub krídel nič neznamená. Populácie týchto druhov (a samozrejme aj mnohých ďalších) veľmi varírujú. Napr. argusy z Malých Karpát sú iné ako z Považského Inovca, pričom sa jedná o susediace pohoria. To isté platí aj o idas a argyrognomon. Varírujú ako v kresbe tak aj v tvare krídel a veľkosti. Iste, sú typické jedince, ktoré sa dajú určiť okamžite, ale tento to podľa mňa nie je. Ale som rád, že sa do diskusie zapojil aj ďalší motýlkár a vítam takúto diskusiu. Davide, teší ma, že si prešiel časť motýľov na tejto stránke a skontroloval determinácie. Ja som sa na to chystal už dávnejšie, ale akosi nebol čas.
21. 10. 2008 - 19:43:16
Kdyby tato fotka byla focená v ČR, ruku bych za to do ohně i dal..
21. 10. 2008 - 20:14:31
Ak budeš mať čas a chuť prísť na Slovensko, môžeme spolu skočiť pozrieť na pár lokalít a sám uvidíš tie rozdiely.



© Na fotografiu sa vzťahuje autorský zákon! Použitie, rozmnožovanie
alebo pozmeňovanie fotografie bez predošlého súhlasu autora je trestné!


Copyright © 2004-2021 FotoNet, všetky práva vyhradené.