neprihlásený návštevník | webfilter: vypnutý |

vyhľadaj  

zobraziť všetky fotografie týždňa
Emys orbicularis
autor: Ján Chládok




Reklama:
  O portáli / Počet vložených fotiekvráť sa  


dátumtéma
30. 04. 2007 17:43:23
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
Počet vložených fotiek

Otvaram temu a cakam, ze sa sem vyjadria prispievatelia a admini.
Vzhladom na fakt, ze nie je obmedzeny denny pocet vlozenych fotiek, sem poniektori autori davaju az prilis velke mnozstvo fotografii naraz. Asi bedem musiet pristupit k nejakemu obmedzeniu. Napriklad "N" fotiek za den a pod. Preto sa vas pytam, co by ste navrhovali...
Alebo to moze byt kludne na dohode a kazdem jednotlivcovi to dojde samo, ze to netreba prehanat. Ide totizto o fakt, ze sa takto prilis rychlo odsuvaju fotky autorov, ktori prispievaju bud obcas, alebo mensim poctom fotiek. Takisto sa odsuvaju zaujimave druhy nafotene v aktualnom rocnom obdobi a upadaju kvazi do zabudnutia (prehliadnutia). Ide o odsuvanie starsimi (neaktualnymi) fotkami. Tieto "odsunute" foto ostavaju sice v atlasoch, ale tolerancia by mala byt na mieste Co poviete?

stránky:   [1]  2  

dátumodpoveď
23. 07. 2008 23:49:44
Juraj Zermegh
tém: 1
odpovedí: 38
re:

ono, pokiaľ ide o to zachovať dlhšie na tapete tie lepšie a cennejšie fotky, myslím že riešenie je zredukovať pole "najnovšie fotky" kľudne o polovicu - na dva riadky - iba ako info a ľudia by používali viac ten filter s tým spriahnutý
a hlavne priadať nové pole, trebárz " vybrané fotky " - kľudne si tu môže admin / admini vybrať čo považujú za vhodné a ponechať to na tapete klunno aj 24 hodín .-)

A sory že do toho kecám keď tomu aj tak nerozumiem...

23. 07. 2008 22:33:55
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

Par faktov:
- pocet fotiek v zobrazeni "vsetky fotky" = 40
- pocet fotiek v nahodnom vybere = 6
- fotky v nahodnom vybere sa tahaju z poslednych 500
Otazka: mali by sa tieto pocty upravit? (myslim do plusu)
Moj nazor je, ze nie, ale ked vas bude viac co mate iny nazor, kludne tie cisla upravim.

Tato tema tu bola otvorena presne pre dovody, ktore spomenul Andy. Odsuvanie aktualnych fotiek viac a viac dozadu. Toto je myslim problem vsetkych vacsich serverov, kde je moznost pridavania fotiek pouzivatelmi stranky. Su rozne cesty ako to optimalizovat a jednou z nich je aj obmedzenie poctu vlozenych foto na hlavu a casove obdobie. K tomuto kroku by som nerad pristupoval, kedze sme stranka s velmi sirokym zaberom a druhov v atlasoch bude len a len pribudat. Nerobil by som to ani moznostou fotku "podrzat" nech nie je vpredu, aby neodtlacala nove, lebo sa moze stat to, co spominal opat Andy - zla determinacia druhu a do atlasov by sa zaradovali nezmysly bez kontroly adminmi sekcii. Ako kazdemu pisem v uvitacom emaily, fotky by sa mali davat s rozvahou a ohladom na dalsich prispievatelov. Je to na kazdom z vas.
Vyzdvyhnem vsak do popredia moznost "filter fotiek". Neviem kolko z vas toto vyuziva, ale ja dost casto. Kedze sa venujem hlavne hubam, velmi rad si kliknem bud z indexu na link huby, alebo pouzijem filter. Tym padom ma netrapi, ci pribudlo na stranke 25 motylov, 38 rastlin a 13 much. Mam pekne selekciu. Je pravda, ze u hmyzu to casom bude problem, lebo by sme to museli delit na jednotlive triedy a pod. Ale zatial to vcelku pomoze. Mam do buducna v hlave napad s rozdelenim stranky na samostatne "podstranky" so specializovanym zameranim. Navstevnik by siel klikom priamo na adresu napr. "hmyz.foto-net.sk" (domena tretej urovne) a cely web by sa mu prisposobil. Nevidel by huby, rastliny, nic. Podstranka by mala vlastny styl vo farbach pre hmyz, iny styl pre huby atd. U hmyzu by sa mohli automaticky fotky dalej filtrovat - ako teraz, ale piktogramy by boli motyle, pavuky, blanokridlovce, atd.. A toto pre kazde zameranie. Vsetko to chce ale cas a vyvoj.
Dalsou vecou je vkladanie fotiek takych druhov, ktore su uz na webe zastupene. Ja nie som proti. Kazdy fotograf sa potesi, ak sa mu podari nafotit nejaka orchidea a chce sa nou pochvalit ostatnym, hoc je v atlase zastupena uz 25-timi fotkami. To je v pohode. Ja skor vidim obmedzenie v tom, ze by autori uz nemuseli vkladat fotky druhov, ktore tu uz maju nafotene oni samy. Ja by som taky druh vkladal uz iba v pripade, ze mam lepsie foto. A stare, skaredsie by som zmazal. Lenze co zasa s komentarmi pod tym starsim skaredsim fotom? :o) Je to vsetko otazne.
Kapacitne zatial niesme na serveri obmedzeni, cize mazat sa nic nemusi. Pridavajte fotky podla uvazenia a podla toho ako to na stranke "zije". Ja sa budem snazit robit kroky na optimalizaciu a na to, nech je web co najviac "user friendly".
A co sa tyka atlasov, tak tam planujem spravit zobrazenie len vyselektovanych fotiek v pocte trebars 12+- . Uvidime. Plus strankovanie pod to. Vsetko bude priatelia
Prajem pekny vecer.
Civi

23. 07. 2008 21:07:50
Pavol Kolárik
tém: 11
odpovedí: 152
re:

Pripájam sa do diskusie s tým,že netreba dávať priveľa fotiek denne.Sú dni,keď stránka je zahltená,najmä cez víkend v soboty a nedele a v pracovné dni večer.Napr.dopoludnia vydrží fotka až do večera,potom nastáva boom.Ide aj o zameranie jednotlivých prispievateľov.To je rôznorodé.Navrhujem pre prispievateľov všímať si aj fotky z náhodného výberu.Sú tam aktuálne veci a práve aj tie,ktoré sú rýchlo odsunuté zvýšeným počtom vložených fotiek.A pritom ide aj o prispievateľov,ktorí nedávajú často a viac naraz.Určité limitovanie podporujem a to zhruba na 3-5 fotiek denne a využívať aj neskorú jeseň a zimu.Ale súhlasím aj s ostatnými,ktorí rozširujú atlas o aktuálne druhy,najmä hmyz,motýle.

23. 07. 2008 16:24:39
Andrej Alena
tém: 64
odpovedí: 803
re:Marián

V tomto prípade by mohli nastať zmetky pri ich zaraďovaní do atlasov, nechcem sa nikoho dotknúť, ale nie každý, ani ja, sme profíkmi v danej oblasti a do atlasov by sa takto mohli dostať aj fotky, ktoré tam nepatria resp. nie sú správne determinované. Takisto neurčené nálezy by to neriešilo.
Ale celý "problém" je v tom, že sa rýchlo odsúvajú.
Ja automaticky používam voľbu všetky fotky a prezerám až po moju posledne pridanú, takže vidím Vaše všetky a stojí to za to .

23. 07. 2008 16:10:10
Marián Stančík
tém: 0
odpovedí: 1
re:

Mozno by stalo za uvahu pri vkladani fotky dorobit volbu, ci chcem aby sa moja fotka zobrazovala v prehlade, alebo nie (tak ako je tam aktivovat/deaktivovat). Keby som daval starsie fotky, ktore chcem pridat do atlasu, a nezalezi mi na tom aby boli v prehlade,zbytocne by som neodsuval aktualne fotky. Neviem ako je to narocne vyprogramovat, berte to ako navrh.

23. 07. 2008 16:01:20
Andrej Alena
tém: 64
odpovedí: 803
re:

Je mi jasné v čom je problém. Celý je v tom že sa fotka ocitne na druhej a ďalšej strane, teda za rohom. Čo je pravda a stane sa to vždy, ak príjde za vami 16 fotiek (trebárs 4 ľudia po 4 foto)... Keďže je nás aktívnych viac, tak sa predpokladám za roh dostane moja fotka za takých 5-6 hodín, ak nie je večer, vtedy skôr.
Má to ale aj druhú stranu. Ak by sa nebudovali atlasy a nebol by treba stavebný materiál OK, ale napríklad hmyzákov budeme potrebovať ako soľ a jedná sa o tisíce druhov, prípadne poddruhov, a to nehovorím o rastlinách a motkoch, ktorých aj keď sa dievčence a chlapci činia , chýba tiež ešte veľmi veľa.
Odporúčam teda neobmedzovať sa limitmi aby sme si zbytočne nekomplikovali život ale zároveň s rozumom pridávať fotky druhov, ktorých je vyfotených viac. Samozrejme ak sa jedná o krížence, anomálie, dôležité detaily... to sú veci,ktoré by som nijak neobmedzoval.

23. 07. 2008 13:29:24
Jakub Cíbik
tém: 9
odpovedí: 177
re:

To je problém viacerých webov nielen tohto ja by som dal tak 3-5 fotiek.

23. 07. 2008 11:07:50
Peter Bagin
tém: 45
odpovedí: 924
re:

Pravda je aj taka, ze nie vsetci pridavaju fotografie kazdy den. Ja pridam sem tam dake. Niekedy ich pridam viac, ale zas dlhsiu dobu nepridam ziadne. Zalezi na tom, ako som na tom momentalne s casom a hlavne s chutou. Osobne si myslim, ze to zalezi na kazdom individualne, ako sa k tomu postavi. Ja ked niekde vidim, ze je tam viac ako cca. 10 fotiek, tak tam uz ani nepridam. Podla mna to je zbytocne. Jedine taky pohlad alebo detail, ktory tam este nie je. Taktiez som za preriedovanie nekvalitnych fotografii, kde je uz velky pocet kvalitnejsich fotografii. Moje ale nevymazavat. ))
No ak niekto nevie, kedy je dost, tak som za limit 1 foto za rok pre vsetkych. :-)) Ale dost srandy. Limit by som dal pre pridavacov nadmerneho mnozstva fotografii a hlavne pre tych, ktori pridavaju fotografie, ktorých je uz na servere kopec.

Aloha

05. 10. 2007 14:01:26
Róbert Pavlík
tém: 0
odpovedí: 2
re:

Ja som za 3-5 za den pre vsetkych a pre mna 30-50 )

05. 09. 2007 12:18:30
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

Som za. Vravim, je to na autoroch. Sam vidis, ze nitko sem naraz neda 30-40 fotiek. Takze je to pohoda. A ked sa urobi update webu, tak to bude uplne ine. Mali by pribudnut subdomeny a tak podobne...

05. 09. 2007 11:40:36
Ondrej Líška
tém: 1
odpovedí: 18
re:

ad. "Ide totizto o fakt, ze sa takto prilis rychlo odsuvaju fotky autorov, ktori prispievaju bud obcas, alebo mensim poctom fotiek. Takisto sa odsuvaju zaujimave druhy nafotene v aktualnom rocnom obdobi a upadaju kvazi do zabudnutia (prehliadnutia)." to by si musel v prvom rade obmedzit pocet prispievatelov, co si myslim, nie je Tvoj ciel... Uznam, moze sa stat, ze sa nejaka zaujimava fotka odsunie, ale kto sleduje stranky pravidelne, tak ju najde a kto nie, tak tomu je to jedno... Ak by slo o bodovaci system, tak dany argument je na mieste, inak nema velku cenu, osobne sa priklanam skor k nazoru Vila, ze ked je sezona, tak pribuda fotiek viac a je to logicke, zimne vecery si nechajme na vylepsovanie atlasov, napr. pridavanim popisov

30. 07. 2007 17:58:54
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

zatial bez obmedzenia. prispievatelia su voci sebe ohladuplni...

24. 07. 2007 15:29:53
Luděk Lukáč
tém: 10
odpovedí: 65
re:

tak ako sme sa dohodli? koľko za deň?

30. 05. 2007 13:31:30
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

Zatial sa nepristupuje k obmedzeniam. Uzivatelia to beru s nadhladom a kazdy dava fotky podla potreby a uvazenia. Funguje to "ludsky"

29. 05. 2007 21:20:49
Viliam Ridzoň
tém: 24
odpovedí: 319
re:

No, myslím že 5 je málo, keď pridám 2 huby a 3 motýle, budeme potrebovať hodne rokov kým doplníme napr. atlas motýľov.(cca 3000druhov). Nehovoriaco tom že huby,motýle,rastliny sú sezónne záležitosti,takže nával je vtedy keď frčia. Takže treba skombinovať tvorbu atlasov s kochaním sa na fotkách.

03. 05. 2007 11:30:20
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

Aby to ale zasa nedopadlo tak, ze prestanede vkladat fotky :oDDD

03. 05. 2007 10:08:32
Eva Sitášová
tém: 0
odpovedí: 8
re:

Zdravim vas a v prvom rade chcem sa ospravedlnit, ze som pridala naraz tak velky pocet fotiek, moj umysel nebol zahltit server, skor doplnit databazu rastlin v zozname. V buducnosti budem pridavat tie najlepsie zabery z mojho pohladu a v obmedzenom pocte (2-3). Pekny den vam vsetkym a dobre svetlo.

02. 05. 2007 22:56:32
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

Miso uplne s tebou suhlasim. Avsak aj napriek tomu, ze napr. vstavaca bledeho je to dost, mozes kludne prispiet jaho dalsou fotkou ak to bude peka fotografia. Ak bude casom z coho vyberat, mozu sa poniektore starsie a pripadne skaredsie fotky pomazat. Toto plati o vsetkych druhoch. Ak su tu zastupene, nie je to znak toho, ze netreba pridat dalsiu foto druhu. Peknych fotiek nikdy nie je dost
A k tomu obmedzeniu: ak ma niekto moznost vlozit 20-30 fotiek, nespekuluje a vklada vsetko. Ak bude moznost vlozit 5 fotiek, tak si dotycny vyberie tie najkrajsie... A o to ide ;o)

02. 05. 2007 14:17:18
Andrej Alena
tém: 64
odpovedí: 803
re:

Súhlasím s obmedzením a z mojej strany sa na stránke neobjaví viac ako 5 aktuálnych a kvalitných fotiek denne.

02. 05. 2007 06:41:16
Michal Bukvai
tém: 9
odpovedí: 57
re:

Súhlasím s denným limitom (cca 5 fotiek). Akurát si myslím, že to netreba programovať - snáď sa my, prispievatelia, dokážeme dohodnúť .
K starším fotkám: Aj ja som zo začiatku načieral do archívu v snahe zaplniť biele miesta v atlase neuvedomiac si všetky súvislosti s odsúvaním aktuálnych a pod. Čivi mi mailom "otvoril oči" - archív nechám na zimu .
K celkovému množstvu: Ani kapacita web serverov nie je neobmedzená. Časom asi admin bude musieť prikročiť k preriedeniu fotiek (Čivi už spomínal v inej téme). Osobne pridávam zábery druhov, ktoré ešte nemáme v atlase resp. detail vs. celkový pohľad resp. v inom vývojovom štádiu... teda k 20 fotkám vstavača bledého už neprispejem, hoci mám aktuálne.


stránky:   [1]  2  
Copyright © 2004-2021 FotoNet, všetky práva vyhradené.