neprihlásený návštevník | webfilter: vypnutý |

vyhľadaj  

zobraziť všetky fotografie týždňa
Emys orbicularis
autor: Ján Chládok




Reklama:
  O hubách / Určování hubvráť sa  



stránky:   1  [2]  3  

dátumodpoveď
10. 12. 2015 08:26:29
Richard Hrivnák
tém: 2
odpovedí: 52
re:

...jedna úplne vymyslená komunikácia...

Ahoj Milan, prepáč, voľajako nám to vzájomne v komunikácii nejde. Prepáč mi za nie vždy najlepšie formulované vety. Tomu určovaniu budem venovať trochu viac času a beriem tvoju robotu ako administrátora sekcie.
Čau Miloš, máš pravdu, trochu sme to obaja "prepískli". Kľudne som mohol reagovať trochu inak; prepáč. Ak budeš čokoľvek s určovaním húb potrebovať, budem rád keď mi to pošleš a ja sa na to pozriem.

...osoby a obsah nemajú nič spoločné s reálnym životom
...však obaja úplne vymyslení páni to robia pre radosť svoju a tých čo na stránku chodia

09. 12. 2015 14:48:07
Henrik Kalivoda
tém: 22
odpovedí: 569
re:

Dovolím si prispieť svojim názorom aj ja ako jeden z adminov. Tento problém vnímam ako čisto komunikačný. Miloša Villarisa nepoznám a pokial ma pamäť neklame, tak sme spolu nikdy ani nekomunikovali. Ale Pala Kolárika poznám veľmi dobre, aj osobne, nakoniec ako väčšina adminov zo stretnutí z Chvojnice. Palo veľmi často prispieva fotkami moýľov, ktoré mám na starosti ja. A môžem povedať, že je to príjmný a nekonfliktný človek, ktorý prijíma objektívnu kritiku bez problémov. Niekoľkokrát som mu opravoval determináciu a aj zakázal niekoľko nekvalitných fotiek. A všetko to prebehlo bez problémov. Každý z nás komunikuje inak a niekedy ostrejšie vyjadrenia nemusia padnúť na úrodnú pôdu. Niektoré determinačné problémy som tu riešil snáď už 100x tie isté a som si vedomý, že minimálne 100x ich ešte budem riešiť v budúcnosti. Ale ako admin s tým počítam, presne ako píše Oldo. sme tu na to, aby sme to tu kočírovali a pomáhali ostatným. Samozrejme, že všetko má svoje hranice, ale nikdy som sa nestretol s negatívnou reakciou, keď som kľudným spôsobom vysvetlil kde je problém.

09. 12. 2015 09:17:03
Oldřich Roučka
tém: 8
odpovedí: 53
re:Milanovi

Milan, pozorne som si prečítal ten odkaz a ani raz som si nevšimol, že by tam bolo spomenuté tvoje meno. Zato som si všimol, že počas tejto diskusie som neprečítal od teba nejaké riešenie, prípadné vyjadrenie k daným určeniam. Vychádza mi z toho, že ty si vlastne nepraješ, žiadne fotky, ktoré nie sú určené mikroskopicky. Ale musíš si uvedomiť, že keby nebolo týchto ľudí, ktorí chodia a fotia, len zrejme nemajú mikroskop, alebo im v tom bráni niečo iné, tak bez týchto ľudí by tá stránka za chvíľu zanikla ?
Práve preto sme tu mi - admíni, aby sme pomohli.

09. 12. 2015 07:54:49
Anna Šestáková
tém: 3
odpovedí: 40
re:

Pokiaľ si niekto bude z fotiek z hocakého webu robiť definitívne závery, tak je to na jeho zodpovednosť. Snažiť sa určiť druhy z fotiek je vždy pre vedcov u väčšiny druhov neakceptovateľné, ale pomôcť vieme. Usmerniť tiež. No biť sa do pŕs, že FN našiel google a preto znamenáme svet, je hlúposť. Už len pre fakt, že vyhľadávač hľadá hlavne v tých stránkach, ktoré osobne navštevujeme najviac. Tiež niekedy nepochopím, ako si niekto "dovolí" určiť druhy bez lupy, ale na druhej strane niekedy laické pomôcky môžu pomôcť mne všímať si to, čo pod lupou proste pre vedeckú slepotu nevidím. Resp. to vidím iba na živých jedincoch. Už sme zabudli, že práve takto predkovia dnešných prírodovedci skúmali v minulosti. A boli budú to stále veľké mená.

08. 12. 2015 22:53:37
Milan Novotný
tém: 5
odpovedí: 124
re:

Oldo přečti si na tom odkazu o co jde. Nepotřebuji aby si ze mě p. Vilaris dělal někde prdel.
A jak jsem řekl - ať si to tu každý dělá jak chce

08. 12. 2015 22:05:47
Oldřich Roučka
tém: 8
odpovedí: 53
re:

Milan, ale teraz fakt neviem o čo sa ti jedná.
Clitopilus hobsonii to je, takže neviem čo si tým myslel.
Ten Lyophyllum je určený len rodovo a druhovo je sp. Tak zas neviem o čo sa ti jedná, alebo máš iný názor. A čo keby si sa zapojil do diskusie a povedal páni, to nie je strmulec, ale masliak. Vieš Milan aspoň by tu bola nejaká diskusia a prípadne by sa takto poopravovalo veľa húb. A ešte sa vyhrážať, že buď on, alebo ja. Nezdá sa ti, že to je choré. Asi si neuvedomuješ, že pre niekoho a myslím tým viac ľudí je fotenie a pobyt v prírode možno jediný koníček, ktorý ich teší. Tak im ho neber a radšej sa im snaž pomôcť. Trebars, len v tom určení.

08. 12. 2015 21:21:47
Milan Novotný
tém: 5
odpovedí: 124
re:

A další na koho jsem zlý a přísný: http://www.fotonet.sk/?idp=124760&lo...

08. 12. 2015 21:14:19
Milan Novotný
tém: 5
odpovedí: 124
re:

Takže bohužel - pan Vilaris si nedá pokoj: http://www.nahuby.sk/obrazok_detail....
Je dobré se zamyslet nad tím, co opravdu pan Vilaris chce a o co mu jde a nedá si pokoj.
Braňo, je mi líto, ale dávám ti na výběr - buď on, nebo já.
A divím se, že s ním nezametou i vedle.

A co mě nejvíce zaráží je to, že se k tomuto tématu tady nevyjádřilo více lidí, více mykologů. Asi jsem ten hajzl opravdu já. Já tu všem ubližuji. Já jsem tu na všechny arogantní, přísný a kontroverzní.

07. 12. 2015 17:13:21
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

NO PARÁDA, tak ste si to nakoniec vysvetlili

Krásne postrehy mal Vilo a Oldo. Toto si vážení (všetci, nielen zainteresovaní) uvedomte. Stránka beží niekoľko rokov ako dobrovoľná, neplatená a nezarábajúca "vec", z ktorej sa pár nadšencov (Milana nevynímajúc) snaží vytvoriť a udržať kvalitný web, za čo im zo srdca Ďakujem! VŠETCI ADMINI to tu robia z dobrej vôle, svojho voľného času a zadarmo. Chcú si tu oddýchnuť a nie riešiť haluze. To si treba uvedomiť ako prvé.

Na autorovi (prispievateľovi) je zodpovednosť vkladať informácie ku fotkám a podať adminom pomocnú ruku vo forme popisu, miesta nálezu, či pozorovania - nejde len o huby. A Milan dobre naráža na fakt, že "starí harcovníci", ako Pali, či Miloš, by už za ten čas, čo sa venujú oboru, mohli odhadnúť svoje zdatnosti a určovať druhy zodpovedne, hoc za cenu sp., resp. fotku radšej nevložiť, alebo si ju dať do súkromnej.

Na adresu adminov mám len toľkoto. Ak sa Vám nezdá určenie, netreba sa s tým párať a prepísať to. Kľudne aj bez komentára. Veľa času to nezaberie. Ak si to dotyčný nebude chcieť pripustiť, fotka sa mu jednoducho zakáže, tak ako sa to píše tu (posledné dva body Pravidlá vkladania fotografií): http://www.fotonet.sk/?idi=110535...

A Milan má ešte v jednom sakramentskú pravdu. Fotonet pri vyhľadávaní latiny, vyskakuje v googli často. To znamená, že keď nechceme byť za somárov - počínajúc autorom fotografie, lebo ten je prvý článok v reťazci, až po adminov spravujúcich atlasy, musíme to tu sekať. Nedivím sa Milanovi, že nechce byť v takom prípade podpísaný v hlavičke atlasu.

Takže, nevracajme sa k hádkam, určujme zodpovedne a admini nech sa s tým nepárajú. Milan neodchádza (dúfam ) a prispievatelia sa "zdokonaľujú"

..a Oldovi, dúfam, chodí web už lepšie

07. 12. 2015 14:07:22
Milos Villaris
tém: 11
odpovedí: 43
re:

Milan viem uplne presne o com stale tocis. Fakt ma tato konverzacia nebavi. OK, zle som urcil Mycenu a Ty si z toho spravil roman na pokracovanie. Usetri si tie svoje invektivy, ja sa s tebou bavim slusne - respektive dufam, ze to uz skoncilo.

07. 12. 2015 13:46:23
Milan Novotný
tém: 5
odpovedí: 124
re:

Tak Miloši, ještě jednou a naposledy. Nevím jak dlouho se věnuješ mykologii, ale houby sem už dáváš nějakých asi 8 let možná víc, přesně nevím. A znovu opakuji, pokud to s mykologií myslíš alespoň trošičku vážně, pak již za tu dobu musíš vědět, jak se k tomu máš postavit. Za tu dobu už musíš vědět co jsi schopen určit makroskopicky a co ne (zkus si někdy spočítat druhy, které jsi schopen 100% určit makroskopicky - kolik jich bude ?). A až se k tomuto takto postavíš a budeš se nad tím alespoň trochu zamýšlet, pak tyto naše debaty nebudou.
Celé toto znovu vzniklo tebou vloženou Mycenou pochybným způsobem určenou - sakra, o čem se furt bavíme. Co ode mě chceš, abych ti tu dělal maminku - jsi chlap, který se chce nějakým způsobem věnovat mykologii - tak se k tomu tak postav.
Končím - pokud jsi ani teď nepochopil, pak si my dva již nemáme co říci.

07. 12. 2015 12:59:03
Milos Villaris
tém: 11
odpovedí: 43
re: Milan Novotny

Milan Ty si zasa evidentne nepochopil mna. Ja netrvam na bezprostrednom urceni, to ani nahodou. V tomto pripade som chcel poukazat, ze jednou vetou z tvojej strany - ked uz si tu admin, napr. "nejde to urcit makroskopicky", alebo "nespravna determinacia" atd. atd. sme si mohli usetrit celu tuto, ako aj ostatnu vzajomnu komunikaciu.

07. 12. 2015 12:16:02
Milan Novotný
tém: 5
odpovedí: 124
re:

Miloši, protože to Adamovo "možno" stejně nikam nevede - tohle ti z fotky fakt nikdo neurčí. A kdyby jsi to chtěl po profíkovi, tak by si o tobě myslel, že jsi odněkud přiletěl z vesmíru a poslal by tě kamsi. Pokud na toto není položka, mikroskop a spousta literatury, tak o tom můžeme diskutovat, ale bohužel úplně zbytečně.
A ještě jinak k tobě - máš evidentně problém s mým vyjadřováním. A možná máš pravdu, ale všichni tu dobře víme, že toto mezi námi není první problém - dokonce je to již poněkolikáté. Ale vždy to bylo o nesprávné determinaci, nikdy jsem tě nenapadl kvůli něčemu jinému. A ty furt tvrdohlavě stojíš na tom co děláš, že to děláš dobře - a admini, ať se z toho třeba pos... že ? Miloši, já chodím do práce, mám i svoji rodinu a to že to tu tak trošku dělám, dělám navíc. Nebudu ti tu zde kontrolovat domácí úkoly a neustále si s tebou dopisovat - na to fakt čas nemám.
Fotíš a děláš houby už několik let, tak za ty roky by jsi fakt už měl dospět k tomu, že je k tomu potřeba přistupovat vážně. Nemusíš umět určit vše (to ostatně neumí nikdo z nás), ale podle toho se pak zachovej při vkládání foto.
Je to furt dokola - determinace druhu, správná determinace druhu a teprve pak vložení do atlasu.
Já snad už k tomu nemám víc co říct.

07. 12. 2015 11:45:38
Milos Villaris
tém: 11
odpovedí: 43
re:

Preco to namoze fungovat tak ako to urobil Adam aj zo strany Admina?

http://bit.ly/1NAN5yj...

http://bit.ly/1R4EiHk...

06. 12. 2015 20:28:04
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

no pekne...
napíšem k tomu niečo, keď to rozžujem
mám nočnú, tak nemám teraz čas, hádam neskôr

06. 12. 2015 19:48:43
Pavol Kolárik
tém: 11
odpovedí: 152
re:Oldo

V podstate je to jednoduché Oldo/ Teraz reagujem na Teba a Tvoje slová. Keď je tu kopec zlých fotiek, tak ich treba vyšmariť a hotovo. Je to vec adminov. Nie je to moja starosť to riešiť. Voči Milanovi nič nemám, ale on je až taký veľký pedant a taký prísny, že je to až možno škodlivé pre neho samotného. Som tej zásady, že ľudom treba niekedy aj pomôcť. A na druhej strane sa tu jasne prejavila adminácka solidarita/ možno to nie je zlé/, je to síce správne, ale neodradzujme si ľudí prílišnou direktívou. Podmienky sú dané dobre, ale nie je nám tu všetkým fajn. Toto nie je politika. O.K. ?? Vy admini to tu vediete tak je to ale všade, ale traba mať aj pochopenie pre tých znalostne menej zdatnejších. Nemyslím si, že je chybou, že som sa do toho zamiešal, ale mal som už pocit niečo k tomu povedať..

06. 12. 2015 12:15:26
Milos Villaris
tém: 11
odpovedí: 43
re: Oldřich Roučka

Oldo mas uplnu pravdu. Ja nie som proti, ak sa neda - tak sa neda, staci mi to len normalne povedat. Ja som za komunikaciu. Milanov sposob jednania je - najprv vystrelim, potom kricim ruky hore. Nie je mojim zvykom byt arogantny, ale ako sa do hory vola, tak sa z hory ozyva. A potom, preco sa stale ohana "inymi" webmi, sme na tomto webe, tak si tu riesme svoje veci.

06. 12. 2015 10:35:18
Oldřich Roučka
tém: 8
odpovedí: 53
re:

nebudte tu na seba zlí. Milan má pravdu. Je tu kopec zlých, nekvalitných fotiek a zle určených.
Poslednou dobou som na tieto stránky chodil málo a to z dôvodu, že stránka mi išla katastrofálne.
Čakať 1 min. a viac na to , že pozriem fotku, prípadne prepíšem, alebo upzorním, ma prestalo baviť. Uvidíme ako sa to teraz pohne. Miloš nebuď taký arogantný, aj mňa by si nasral s takouto odpoveďou a to ja znesem dosť.Milan na Teba neútočí a má pravdu, že sa z fotiek nedá presne určiť a to zvlášť pri Mycenách. Niečo sa dá určiť aj makroskopicky, ale ani J.Č ti nikdy nenápíše, že sa jedná presne o takúto hubu.Dal si SP. Pete napísal, že by sa mohlo jednať o hovno a hovno je na svete. A tým to všetko vzniklo. Palo je kapitola sama o sebe. Väčšinou napíše niečo čo s ničím nesúvisí.Na druhej strane má moju úctu, že tú prírodu tak miluje a aj v pokročilom veku sa snaží za sebou niečo zanechať. Tu sa jedná len o jednu vec : keď je niekto zodpovedný za atlas čo vy nepoznáte, tak samozrejme keď je tam jeho meno tak si to chce ustrážiť a nie aby chodil z hanbou po svete. Urýchlim to - keď neviem a myslím si, že to bude niečo zaujímavé, odfotím, zoberiem exikát a dám otáznik. V opačnom prípade to nemá žiadny význam a ešte bez položky dávať na stránku.
Nikto nikomu nezakazuje fotiť, ale každý by mal mať akú takú sebakritiku čo môže pridať, čo by malo prínos, čoho je málo v atlase, alebo čo sa podarí lepšie odfotiť- to si už musí vybrať každý sám. A keď to nevie, tak to to sú tu admíni, aby to posúdili za nich.

05. 12. 2015 22:54:56
Pavol Kolárik
tém: 11
odpovedí: 152
re:

Že som sa ja ozval. Ale čo už . Fotonet mi prirástol k srdcu, lebo je tu dosť šikovných ľudí a priateľov.Aj na tie huby , hmyz a technicky vyspelých fotografov.Kde sa mám realizovať, ak som už toľko investoval do toho, srdce, čas,námahu. Poviem to teda inak. Bol som spočiatku len čisto motýľkar, ale načrel som aj do iného segmentu. Ale asi sa to tak zoširoka nedá až tak zvládnuť niekedy. Väčšinu toho zvládne , čo zlé to s proste vyhodí a ja sa neňahnevám, vymažem a ide sa ďale. Vždy niečo však sa niekedy aj pokašle, nakmä , keď už okále tak nesúžia. Čo sa dá robiť. A teraz povie malý príklad.U lepideptorológov tu máme napr. Koupeho. Je to pán Motýľkar, dovolím si tvrdiť. Rád každého usmerní, opraví a myslím si, že sa dosť diametrálne líši od Milana. Vážim si ho. Nehovorím, že Milana si nevážim. Pán Koupy nevyniká len profesionalitou, ale aj prístupom k fotoamtérom a ako sa prezentuje. Alebo Conrad. Diskutujeme. Mám rád tolerantných a skromných ľudí. Z tohoto hľadiska to aj tak hodnotím. Ale budiž...Aj nesúhlas beriem/ možno som niekedy až príliš submisívny/ ale to posúvanie sa k výšinam a nebesiam je predsa len niekedy obtiažne, najmä už v istom veku . A preto niekedy očakávam niekedy aj prižmúrenie jedného oka. Niekedy, lebo dokonalosť je ozaj už len predsa len trochu problém. Ona totož ani v podstate neexistuje. Dokonalý je len BOH!! No budem sa snažiť aj tak. Myslím, že fotografovanie u mňa je môj život momentálne.Denne som v prírode. Denne a príroda ma vždy motivuje. Ale všetko má svoje hranice, aj tie fyzické, aj psychické.Dobre. Beriem...

05. 12. 2015 21:50:05
Viliam Ridzoň
tém: 24
odpovedí: 319
re:

Pali, v podstate, s podstatou tvojho príspevku nesúhlasím.

"Fotonet je proste nielen pre profesionálov, najmä tej to skupiny z prírody. Povedal by som, že je to viac-menej server pre fotoamatérov a nie pre vedcov."

A to si práve nemyslím, práve Fotonet má potenciál a ísť odbornejšou cestou - cestou kvality. Aj spôsob adminovania bol tomu prispôsobený. To neznamená , že sem nepatria aj menej skúsený prispievatelia, ale sú to stránky, ktoré by mali každého motivovať posunúť Fotonet ďalej.

"Ríša húb je skutočne veľmi ťažká skupina. Ak by to malo naďalej takto pokračovať pod prísnym až inkvizičným dozorom, nebudem sa venovať fotografovaniu húb ? Nikto mi nezabráni v tom, aby som nefotil huby a nepridával hubu niekedy aj s otáznikom."

Podľa mňa zabráni, pokiaľ nepristupuješ k hubám ako mykológ a chceš fotiť ťažšie určitelné huby, bez precíznejšej mykologickej práci sa proste nevyhneš. Inak tie fotky okrem estetickej nemajú žiadnu hodnotu.

Fotonet nieje len úložisko fotiek, ale stránka ktorá ťa posúva robiť niečo lepšie, zmysluplnejšie. Radí menej skúseným, motivuje ich, vzdeláva a nabáda byť prínosom pre celú komunitu Fotoneťákov.

Hovg.


stránky:   1  [2]  3  
Copyright © 2004-2021 FotoNet, všetky práva vyhradené.