neprihlásený návštevník | webfilter: vypnutý |

vyhľadaj  

zobraziť všetky fotografie týždňa
Ceratocephala orthoceras
autor: Majco Mokráň




Reklama:
  O portáli / Návrhvráť sa  


dátumtéma
18. 12. 2011 18:38:59
Kristián Bacsa
tém: 3
odpovedí: 114
Návrh

Chcel by som navrhnúť niekoľko možných zmien na stránke:

1. Pridanie ikoniek k druhom rastlín podľa kategórie ohrozenosti podľa Červeného zoznamu papraďorastov a semenných rastlín Slovenska z roku 2001 (Feráková, Maglocký, Marhold), dostupny zoznam napr. na:
http://botany.cz/cs/ohrozene-ras...
http://www.sopsr.sk/webs/redlist...
- na tejto stránke sú aktualizované zoznamy ohrozených húb aj machorastov

- ikonky by mohli byt podľa stupňa ohrozenosti farebne odlíšené kvôli lepšej prehľadnosti, napr. návrh:
http://img694.imageshack.us/img694&#...

2. ikonka paragrafu by sa mohla používať v prípade, keď je daný druh chránený zákonom podľa vyhlášky MŽP č. 24/2003
dostupné na:
http://zbierka.sk/zz/predpisy...

3. možnosť mazania príspevkov z diskusie pre každého užívateľa

- veľkým plusom by ešte bolo, pokiaľ by to bolo možné, viacej sa zaoberať mapovaním druhov

stránky:   [1]  2  

dátumodpoveď
28. 12. 2011 21:23:40
Peter Bagin
tém: 45
odpovedí: 924
re:

nemam ziadne pripomienky (az mi je to divne)

28. 12. 2011 21:18:22
Jarmila Richmanová
tém: 28
odpovedí: 347
re:

aj môj súhlas

28. 12. 2011 15:05:42
Andrej Alena
tém: 64
odpovedí: 803
re:

Čivi, súhlas s nastavenou víziou.

28. 12. 2011 14:05:59
Henrik Kalivoda
tém: 22
odpovedí: 569
re:

Súhlas. Mali by sme sa ale presne dohodnúť, na základe čoho budú priraďované symboly § a CR, EN...
Pri § by to malo byť podľa mňa všade jednotné a mali by sme vychádzať z platnej legislatívy, teda zo zákona a vyhlášky.
Pri CR, EN... zhodu nenájdeme, tieto kategórie sa v minulosti a bohužiaľ aj teraz často používajú doslova ako koho napadne, bez dodržiavania pravidiel IUCN. Pri motýľoch budem používať Európsku červenú knihu motýľov: http://www.iucn.org/about/union&... takto tu budú zahrnuté aj druhy, ktoré u nás nežijú. Posledný slovenský red list používa dnes už neplatné kategórie a výber druhov je diskutabilný.

28. 12. 2011 13:26:28
Braňo Ivčič
tém: 194
odpovedí: 1218
re:

Po precitani prispevkov a odpovedi na moje maily od adminov bude nasledovat nasledovne

- Mapovanie sa zatial menit nebude (neznamena to ale, ze nikdy).
- Admini maju nastroje na to, aby jeden druh z rovnakej lokality nemapovali viacnasobne.
- Ak sa zhodneme, pribudne pre prispievatelov zadanie polohy na mape ako povinny udaj pre mapovanie.
- Mapovanie pre ucel webu postacuje, prilis neodradza prispievatelov vkladat fotky a ak raz budu silne tlaky od odbornikov, mozme im vyhoviet.
- Dorobim moznost exportovat udaje o mapovani do tabulky.

Piktogramy k druhom navrhovane Kristianom (CR, EN...) dolnim a je na adminoch ich k druhom podoplnat aby sa zobrazovali (ak to bude hotove, informacia sa k vam dostane).
Piktogram § je tiez na adminoch.

Mazanie prispevkov v diskusii. Schvalne som tuto moznost nechal len adminom, ale lahko to dorobim. Tak ako je to v komentaroch k fotkam. Autor komentaru ho moze zmazat. Bude to tu ale trochu inak - prispevok (odpoved) sa nezmaze ale len zneviditelni. "Zmazany" prispevok teda stale uvidi jeho autor a admini. Ostatnym sa nezobrazi.

zatial tolko
adios
civi

20. 12. 2011 21:41:52
Kristián Bacsa
tém: 3
odpovedí: 114
re:

na porovnanie:

http://img403.imageshack.us/img403&#...

20. 12. 2011 20:45:03
Peter Bagin
tém: 45
odpovedí: 924
re:

Samozrejme ze zadane "presne" suradnice miesta by videli len admini alebo len samotni mapovatelia.

20. 12. 2011 20:42:36
Peter Bagin
tém: 45
odpovedí: 924
re:Kristián Bacsa

hej, kolonka suradnice by uplne postacovala. To by bola riadne ulahcena roboticka s mapovanim. Najlepsie suradnice vygenerovat priamo cez Google Earth (Ctrl+Shift+C). Napr. 48°57'22.95" S 18°10'59.35" V, ale S a V by sa muselo odstranit, pretoze ani GE s tym nevie pracovat vo vyhladavaci, aj ked si to sam vygeneroval

20. 12. 2011 20:31:59
Kristián Bacsa
tém: 3
odpovedí: 114
re:

na to by tam bola polozka "suradnice".
mohlo by sa dalej uvadzat napr. "1km SZ od obce XY", v GISoch alebo na mapovych serveroch by sa potom lokalita dala na zaklade toho lepsie najst. 5x5 km bol len navrh, vytvral som tuto siet v gisoch nad uzemim Slovenska a neprisla mi tato siet az taka husta.

20. 12. 2011 20:23:56
Peter Bagin
tém: 45
odpovedí: 924
re:

Ja si to viem tiez v reale predstavit, ale uz vidim aka by s tym bola otrocina to cele vypracovat do funkcnosti a zapracovat na stranku. Civi uz teraz nespava a nie to este robit aj toto
A vsetko co bolo doteraz namapovane by bolo automaticky stratene a musel by to niekto vsetko nahodit znova. No aleluja
Ta editacia prispevkov sa tu uz tusim velmi davno riesila. Niekde o tom nieco bude, treba hladat vo fore.

20. 12. 2011 20:19:07
Jarmila Richmanová
tém: 28
odpovedí: 347
re: Kristián

mapovacie štvorce 5x5 km? a iba pre mapovatelov? to ako bude mapovatel vedieť, na ktorej lúke kto fotil nejakú rastlinku?
NEREÁLNE


20. 12. 2011 20:10:57
Kristián Bacsa
tém: 3
odpovedí: 114
re:

a ta moznost editacie vlozenych prispevkov by bola velice vhodna

20. 12. 2011 20:05:17
Kristián Bacsa
tém: 3
odpovedí: 114
re:

som rad, ze som rozbehla takato diskusia. osobne mam tiez navrh, tento som uz prestavil Civimu, napisem ho aj sem a este o nieco doplnim, takze znie nasledovne:

- vytvorit stvorcovu siet, ktora by pokryvala uzemie Slovenska, v kazdom stvorci bod, ktory by reprezentoval vyskyt druhu na uzemi vyhradeny danym stvorcom - teda klasicky sposob mapovania, ktory sa bezne vyuziva.
- pre kvalitnejsie mapovanie by jednotlive stvorce predstavovali v skutocnosti uzemie o velkosti 5x5 km
- stvorcova siet by sa zobrazovala iba pre mapovatelov
- jedotlive body by sa dali aktivovat/deaktivovat podla vyskytu druhu na danom uzemi resp. vytvorit tabulku pre kazdy druh so zoznamom bodov (napr. oznacit stlpce a riadky vo stvorcovej sieti cislami a pismenami -> vzkli by teda body s oznacenim a1, a2...., b1, b2... atd.) a k nim pridelovat udaje a hodnoty - z tejto tabulky by nacitavala mapa udaje
- pridat polozku k popisom druhu ako napisal pan Kodys, kde by sa dali vkladat suradnice, ktore by sa zobrazovali taktiez iba mapovatelom a podstatne by urychlilo a zjednoduchsilo mapovanie
- tato stvorcova siet by sa vytvorila v GISoch - na zaklade suradnic by sa v GISovych programoch lahko dalo najst uzemie a stvorec, do ktoreho by spadal zaznam
- uzivatelia vyssich urovni resp. vybrani uzivatelia by mohli sami vkladat svoje zaznamy do tabuliek
- odstranili by sa take chybicky krasy, ako napr. 3x vyfoteny ten isty jedinec - 3 bodky na mape, mapa by bola prehladnejsia, lahsie by sa spracovavali udaje, ziskane udaje by sa dali popripade v buducnosti dalej vyuzit
- nie je to nic priebojne, trebalo by to vsak technicky vyriesit na stranke

20. 12. 2011 16:11:15
Milan Zajac
tém: 2
odpovedí: 25
re:

Ano presne to mam na mysli aj ja Robo, a sucasne obmedzit to zbytocne hnanie sa do extremov typu: Lokalita: Stredné Slovensko

20. 12. 2011 13:15:13
Zdenko Kodyš
tém: 2
odpovedí: 83
re:

Na základe tejto diskusie som na svojich zaujímavejších fotkách určil výšku a polohu (bodku)na mape. Ja som odborne úplný laik, ale napadlo ma toto: Na mapke sa vzhľadom na jej veľkosť veľmi nepríjemne určuje miesto nálezu, ja sa v mapách orientujem veľmi dobre, ale musel som mať po ruke ďalšiu mapu, aby to bolo aspoň približne správne. Čo tak zobraziť pri určovaní miesta veľkú, podrobnú mapu, kde by sa ľahko a presne určilo miesto (kľudne aj GPS súradnice, alebo google maps a pod.). Pre užívateľov servera by bola ďalej viditeľná len doterajšia malá mapka a len hrubé súradnice, čím by sa zabezpečila určitá ochrana nálezu. Podrobné súradnice a mapa by bola k dispozícii len vybranému okruhu ľudí. Toto sa mi zdá dokonca lepšie ako písomné popísanie miesta nálezu.

20. 12. 2011 12:18:16
Robert Šuvada
tém: 3
odpovedí: 60
re:

podla bodky na mape a uvedenia obce len tazko najst nejaku mikrolokalitu, ja som mal skor na mysli spresnujuce informacie ako presna nadmorska vyska alebo uplny detailny opis miesta... toto by som obmedzil pri najvzacnejsich druhoch (par lokalitovych)

20. 12. 2011 12:00:06
Milan Zajac
tém: 2
odpovedí: 25
re:

Peto ja s tym jednoducho nesuhlasim, ze ked napise niekto: Vsivec chochlaty - Vršatecke Podhradie, Vrsatec, Biele Karpaty a da bodku na mape na Vršatec, ze ho tam najde podla tohoto. Sam som ho tam hladal a musel som si pozistovat o dost viac udajov, aby som vedel kde presne je. A tieto vseobecne udaje, co som vypisal hore, su na dalsich x strankach na nete aj v roznych knizkach, kazdy, kto vie napocitat do 5 si to najde. Dolezite je, aby neboli uvedene SPRESNUJUCE informacie o takejto lokalite, pretoze hladat vsivec chochlaty na Vrsatci, je o dost velkom stasti, pokial nepoznas biotop vyskytu a si bezny neukazneny turista, ci skalnickar. A kto ho bude chciet cielene vykopat, pozicia si v ktorejkolvek kniznici jednu fajn knihu, a moze ist naisto.
Akoze mne je fuk, ci tam ta bodka bude alebo nie, ale pride mi to smiesne, ved aj na stranke CHKO Biele Karpaty maju pomerne presné udaje, kde rastie.

20. 12. 2011 10:59:03
Peter Bagin
tém: 45
odpovedí: 924
re:

Robo: presne tohoto sa tu aj ja bojim. Napr. pre Pedicularis comosa je len jedna lokalita na SK. A schvalne nikde na foto neni napisane presne miesto a ani jednu z nich zatial nikto nenamapoval, pretoze by tam urcite uz dlho nerastla.

Jarka: Ja som ju namapoval bez problemov.

All: Ako som uz davnejsie niekde pisal, tak mapovacia mapka by mala byt viditelna len prihlasenym uzivatelom. Teraz ju vidia vsetci navstevnici. Ale mozno ma Civi iny pohlad na vec.

Taktiez suhlasim s Vilom, ze pre prispievatelov bez obmedzeni, by malo byt povinne vyplnenie vsetkych koloniek. Ale niekedy sa zas vsetky kolonky vyplnit nedaju. (nemam tam co napisat). Udaj zadany do mapy by ale povinny nebol.

20. 12. 2011 09:00:39
Robert Šuvada
tém: 3
odpovedí: 60
re: Andrej

Andrej, niekedy je zlozite overit determinaciu aj pri terajsom rozliseni, nie to este ked klesne. Aj mnoho beznych druhov sa moze zamienat.

Mozno by bolo fajn sa zamerat v mapovani hlavne na druhy z cervenych zoznamov. Tu ale treba podotknut ze prvorade je, aby rastlina na lokalite prezila a aby tento server netvoril cestovnu mapku pre skalnickarov a podobnych "zahradkarov" vzacnych druhov. Cize spresenie lokality len do takej urovne, aby nebolo mozne jedno-dvoj (par) lokalitove druhy najst.

20. 12. 2011 08:32:28
Jarmila Richmanová
tém: 28
odpovedí: 347
re: Milan

skúšam potvrdzovať tvoje rastliny, ale niektoré aj po potvrdení mi nezobrazuje na mape, pozri sem: - potvrdila som mapovanie tak, ako si to zadal a na mape nie je bodka, neviem prečo, možno by to mohol pozrieť Čivi


stránky:   [1]  2  
Copyright © 2004-2021 FotoNet, všetky práva vyhradené.